Satış Yönetimi

Mevcut müşterinin temelini müşteri memnuniyeti oluşturur. Ürün ve hizmet kalitesinden memnun müşteriden edinilecek kazançları şöyle sıralayabiliriz;

  • Ürün veya şirket ile ilgili pozitif düşüncelerini çevresindekilere aktararak şirket imajına olumlu katkıda bulunur. Çoğu pazarda yeni işler kazanmanın en önemli yolu tavsiyeler ve müşteri yorumlarıdır. Kişisel tavsiyeler, reklam ve bedeli ödenmiş diğer iletişim yollarından daha fazla ikna gücüne sahiptir.
  • Müşteri, yeni ürün ve hizmet alımında memnun olduğu işletmenin ürünlerini tercih eder.
  • Rakip firmaların ürünlerine karşı daha az duyarlıdır.
  • Müşterilerin şirketi tanımasıyla, onlara hizmet sunmanın maliyeti doğru orantılı olarak azalır.

Şirket ve müşteri birbirlerini tanımasıyla sorunların çözülmesine daha az zaman harcanır.
Link Satış Yönetimi ile eldeki mevcut müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkarılır hem de yeni müşteri edinmedeki izleyeceğiniz yollar aşamalı kaydedilir ve takibi yapılır.

Satış yönetiminde yeni müşteri süreci ipuçlarıyla başlar, müşterinin istekleri doğrultusunda yapılan analizlerle yakaladığımız ipucu fırsata çevrilir ve uygun çalışmalarla fırsat teklifle son bulur. Mevcut müşteride ise durum fırsattan veya tekliften yönetilir. İpucundan fırsat, fırsattan teklif takip edilebileceği gibi birbirinden bağımsız da takibi yapılabilir.

Satış yönetiminin size kazanımları

 

link29